Alla inlägg under mars 2010

Av Sandra - 31 mars 2010 17:24

Snacka om att man blir förvånad när man kommer in på systembolaget o det finns nyheter. Annars har dom ju haft samma utbud dom senaste 10 åren så man har ju börjat trötta rätt skapligt.. det ända som har hänt är att dom godaste sakerna har försvunnit. förr när man va ung så fanns det winecooler eller vad dom hette. asgott. men det är borta. det fanns en päroncider som hellet 7sins eller nåt liknande. ooooh va den va god. jordgubbscidern o halloncidern va ju oxå nåt som brukade inhandlas. men nu får man ju va glad om dom har vanlig päroncider..

iofs så dricker jag det mesta. va inne på o köpa öl till helgen men sen när jag såg att det fanns lite nyheter bland alkoläsken så ändrade jag mig. så det blir lite vin och lite breezer..

men fortfarande så hägrar ju klädproblemet. ska jag gå naken?? kan bli lite kallt.. ska vända upponer på garderoben så får vi se hur det slutar..


ni glada människor som tittar in här. jag hoppas att era dataproblem snart bli fixade eftersom att det bara är Stina som har en dator som det går att komentera ifrån ;)

Av Sandra - 31 mars 2010 09:40

Jag trodde ju att vi skulle få se lite sol o höra fågelkvitter idag. men va fel jag hade.. än är det ju inte försent men det ser bra tråkigt ut vädret.. jag är ävertygade om det jag kommer att få se mer sol en vad jag vill sen i sommar så jag kommer säkert längta efter sådana här målniga dagar.. jag är ju som ni kanske vet inte nåt fan av sommaren. men våren är ju så härlig. va lite rödd för att det skulle gå för fort i år. men till helgen kan solen gärna få visa sig lite mer!!

Sen kommer det sedervanliga i-landsproblemet, vad man ska ha på sig på fredag. Ska till stina på lite tjejkväll/förfest o sen ska vi till parken. Har inte en aning om vad jag ska ha på mig. men så är det ju varje gång som jag ska ut.

Idag ska det handlas inför helgen, jag o stina ska nog upp till stan o handla tills på fredag och sen ska jag väl försöka o göra lite vettigt här hemma.. försöka ja..



Av Sandra - 30 mars 2010 16:57

Idag har det druckits kaffe. blev upphämtad av stina och vi åkte upp till camilla i nykyrka o drack lite kaffe o pratade skit. o trevligt hade vi! lutar åt en ullaredsresa tillsammans i maj!!!!

stina o jag drog sen vidare till stan och hon tog en sallad på ströget. o hur kul är det o sitta o titta på när nån annan äter?? så detblev en kopp kaffe där med. när martin slutade hämtade han upp mig så jag har nu suttit o berättat för honom alla fördelar med att jag skulle åka iväg till ullared ..  


ska väl gör nåt gott o äta till honom så att han verkligen förstår att jag behöver lite semeste ;)

Av Sandra - 30 mars 2010 11:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra - 29 mars 2010 14:12

Innan ni börjar läsa så vill jag bara att ni ska veta att jag vet om att jag är långt ifrån perfekt.. inte ens en gutta så jag har väl inte rätt o klaga, men.. det är ju det jag gör bäst...


Alla människor är ju olika. Man har inte samma tycke eller smak och det är det som är så bra med oss människor. vi är unika.. men så iblan så kan man finna likheter bland folk. man kan dela in dom i fack. tex hundägare. nu vet jag att alla inte är likadana. ganska långt ifrån. men så som jag upplever det är det vanlig att man som hundägare slutar tänka på sin omgivning. kan ta våran granne som ex. dom bor på andra våningen o har väl hunden som sällskap. men hunden är såååååå understimulerad. den skäller för minsta lilla. så fort det är nån i trappuppgången så skäller hunden. om dom byter kanal på tvn så skällar han. ja, man blir rätt trött på att höra skällandet. hade jag velat höra en hund skälla dygnet runt så hade jag skaffat en egen. jag kan inte så mkt om hundar men en hund som mår bra skäller inte dygnet runt.. men det är ju bara vad jag tror.

andra saker som jag ogillar är tex när man möter dom i trappuppgången. då ska hunden skälla, hoppa o vill hälsa. tro inte att husse tycker att det är upp till mig om jag vill ha en hund på mig eller inte. för han är inte farlig. Det är en såndär standardkommentar fårn hundägare. han bitts inte eller han är inte farlig. helt ärligt skiter jag i om hunden är farlig eller inte. tanken har aldrig slagit dom att jag kanske är jätteallergisk? jag som är hundrädd vill varken ha en farlig eller ofarlig hund hoppandes mot mig. det har hänt mer är en gång som grannens hund har hoppat mot mig efter att dom har varit ute på prommenad.. det är jättekul när man ska iväg o få massa smuts på byxorna..

nu så skiljer det väl sig från hundägare till hundägare men generellt sett så är det inte helt ovanligt att dom tycker att det är ok att hunden får hälsa på folk som dom möter.

likadant är det med bajs.. hur jävla svårt kan det va o plocka upp bajset?? tycker nu att det är trevligt nu när våren är på ingång och snön smälter o marken fylls av bajs som legat gömd under snön?? bara för att ni har nån jävla konstig läggning o tänder på att titta på bajs så gör kanske inte vi andra det.. i så fall kan ni väl låta hundarna bajsa inne så kan ni sitta o beundra skiten i fred så vi slipper..

men jag ska kanske inte bara gnälla på hundmänniskor. jag är väl konstigt uppfostrad så jag har ju lite svårt o förstå dagens småbarnsföräldrar. vet inte om det beror på att jag inte har egna barn heller?

som ex kan man ju ta folk som besöker sporthallen. vi brukar ju va nere o titta på innebandyn på fredagar. då finns det lite småbarnsföräldrar som vågar sig ner o tar då med sig sina avkommor. men jag vet inte riktigt vad som händer när dom kommer dit. för så fort man kommer innanför dörren så blir barene helt sjövilda o föräldrarna slutar bry sig. jag har inget emot att barnen springer omkring o leker. aktiva barn är bara hälsosamma. det skulle väl va konstigt om det inte va lite spring i benen på dom. barnen brukar klättra omkring på läkaren o det får dom gärna göra (dock ser det ganska otäckt ut ibland men jag är lite hönsig av mig..) men när dom börjar klättra på andra människor o börjar pilla bland andras grejer så blir jag irriterad. jag vill inte ha andras barn klättrande på mig. barn som jag inte ens känner.. sen kan man se att mammorna sitter o pratar o ibland vrider dom på huvudet o ler lite fånigt.. men det ska väl anses okej eftersom att det är barn.. då är det ok att dom pillar på min väska eller klättrar precis där jag sitter.. jag förstår inte varför det ska va sån skillnad på vuxna o barn. det går faktiskt att säga till sina barn att man inte pillar på andras grejer.. jag undrar va mammorna skulle säga om jag började klättra på deras platser o började dra i deras väskor o saker.. för det är ju så deras barn kommer att bete sig när dom blir äldre eftersom att dom inte får veta vad som är rätt o fel. det är ju samma sak som när man går på maxi. eftersom att så många föräldrar tar med sig sina trötta barn dit så är det ju ganska mkt gråt och skrik där. oftast brukar jag tro att jag håller på att få hjärnblödning när ungana sätter igång. o inget gör föräldrarne utan dom fortsätter med sitt handlande o verkar inte bry sig om att ungarna hör i hela affären..

mina föräldrar hade aldrig tollererat att jag o min bror hade betett oss så. nä, vi är absolut inte guds bästa barn men våra föräldrar sa ifrån. nåt som ingen gör nu för tiden. så om en inte allt för avlägsen framtid kommer vi att leva i ett samhälle där hundar o barn styr världen. det har jag inte bara baserat på mina egna åsikter. tv tablån är ju sprängfylld av nannyakuten, min hund styr mitt liv, mannen som kan tala med hundar, SOS familj osv..


jag kommer säkert att få äta upp dehär en vacker dag. jag komme kanske se världen helt annorlunda om jag får egna barn. för det är inte lätt. det är ett tuft samhälle vi lever i o jag förstår att man inte orkar hur mkt som hellst. ibland är det bara lättare att inte säga emot barnen så man får en lugn stund. men jag tror ändå inte att det är den bästa lösningen..


och som jag skrev tidigare. det är absolut inte så att alla hundägar/föräldrar är såhär. dethär är bara några som jag har träffat..

Av Sandra - 29 mars 2010 10:43

hade jag haft ett jobb idag så hade jag nog inte varit den roligaste människan o jobba med.. fy satan va trött jag är idag. känner mig nästan lite bakis.

helt ärligt har jag inte gjort når vettigt alls idag. ska plocka in tvättkläderna sen igår och diska det sista.. eller det fylls ju på hela tiden så jag räknar ju med att få diska mer än det som står på bänken just nu..

skulle nog behöva få i mig ett par kannor kaffe men det ska jag nog undvika.. har varit så sjukt dålig på att dricka ett par dagar nu. (typ senaste veckan..) så nu harj ag börjat få ont när jag kissar, vilket jag gör typ 2 gånger per dag.. så det är kanske på tiden att jag försöker få i mig mer vatten?? jag som annars är så duktig på att dricka vatten.. nä, skärpning.


jag måse ju ha världens mest intresanta blogg.. skriver ju aldrig om nått kul så det är ett under att det finns folk som tittar in här..



Av Sandra - 28 mars 2010 21:12

Fy va jobbigt det är att ställa om till sommartid.. man blir helt förstörd i kroppen o knoppen.. idag har jag varti duktig o diskat. har stått hur länge som hellst o hållt på men ändå är det massor kvar.. eller nu är det mest byttor o matlådor kvar.. så det ser mer ut en vad det är.. tar resten imorgon. orkar inte nu.

på kvällen kom stina o tobbe förbi en sväng o vi käkade lite tacos.. fast först va det vm i grönsaksbaseball ;) jag vet inte riktigt vem som vann men kul såg det ut!

nu ska jag försöka frigöra mig från mig sambo en sväng o hoppa in i duschen.. jag borde vara överlycklig över att han vill ha så mkt närhet men idag har jag ingen ork.. så istället tycker jag att han är görjobbig o jag stör mig på allt.. jag är nog världens bästa flickvänn!!

Av Sandra - 28 mars 2010 12:54

Fy, idag är man inte det piggaste som har gått i ett par skor.. va iväg o körde lite folk igår o kom sen hem o la mig o soffan. kändes ganska skönt o varva ner lite o funderade på o titta på en film o lägga mig tidigt.. hade tvn på i bakgrunden o smålyssnade på slutet av körslaget.. blev ju lite förvirrad när dom presenterade fel som åkte ut först men det löste ju sig.. staxt efter det så hade martin o plupp bestämt att dom skulle åka till mantorp o titta på 24 timmareloppet. gött tänkte jag. tvn för mig själv men samtidigt hade det ju varit mysigt att ha martin hemma.. men sen tyckte ju han att jag oxå skulle med.. va väl inte riktigt vad jag hade tänkt men hur ska man kunna säga nej till ett par rådjursögon??

så vi hoppade in i bilen, åkte o tankade, in till Bbg, hämtade plupp o sen vidare till mantorp.

tyvärr så va det gulflagg ganska mkt o ett par gånger va det röflagg. sen hade dom inte lyset tänt så man såg inte sådär görbra.. men tidne gick o vi va inte hemma förren staxt innan 3.. o då va martin hungrig o jag hade bara ätit frukost så han börjat laga mat. (korv m bröd) så kvart över 3 i natt satt vi o tittade på tv och åt mat.. så klockan va efter 4 innan vi gick o lade oss..

idag blir det nog ganska lugnt. vi har tvättstugan o har miljoner saker vi behöver göra. men vi får se vad vi orkar.. kaffe skulle inte sitta fel..



Ovido - Quiz & Flashcards