Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra - 29 maj 2011 20:59

Vilken kväll! Den kommer jag leva länge på! Tack alla inblandade för en sjukt rolig kväll!! Blev överröst med fina presenter och trevligt sällskap. Det blev precis lagom med dricka så jag har bara varit lite seg idag!!

Då det är mors dag idag så passade det ju utmärkt att bjuda över mamma på en latte och lite tårta. Vi hade en mysig eftermiddag! Vi tittade på Twilight då mamma inte har sett filmerna än. så nästa gång blir det new moon!


Nu blir det lite BB innan sängen!! Natti Natti



Av Sandra - 28 maj 2011 12:44

Tack så mkt för alla gratulationer igår! Det värmer ett gammalt hjärta!! Det gick relativt smärtfritt att fylla 25. Trotts lite ångest så överlevde jag dagen!

Martin va så gullig och kom med frukost på sängen! Så det blev en mysig dag och på eftermiddagen så kom mamma, mormor, adde och martins föräldrar på lite fika. Fick lite dåligt samvete för att jag är så bortskämd! Fick massa nytt till köket, bunkar, skärbrädor, äggklocka osv och en TASSIMO!! så den invigde jag igår! jävlar vilket gott kaffe det blev!! Fick även veckorevyn ett år och pengar!

Min kära kusin ringde igår o grattade mig och frågade vad jag önskar mig så jag skulle fundera lite och återkomma.

Det låter kanske sjukt men jag kommer inte på nånting! Jag har nära o kära omkring mig som jag tycker om. Hälsan i någolunda behåll. Mat på bodet och tak över huvudet. Vad mer kan man begära??

Så det är inte det lättaste att komma på nånting. Tycker bara att det är kul att dom ska komma ner nästa helg så man kan umgås lite! Man måste ta vara på livet. Man vet aldrig vad som kan hända.

Idag så blir det en tur till maxi för lite inhandling till kvällen och sen ska jag fixa till mig innan det är dags att korka upp! Lite gott o dricka och trevligt sällskap står på kvällens meny!


Trevlig helg på er och tack ännu en gång för allt!!


Av Sandra - 23 maj 2011 18:13

känner mig som världens mest osociala människa. senaste tiden har det varit fullt upp varje dag. vilket iofs är skönt det med. nu har jag en miljon saker o göra här hemma men är för trött för o orka när man kommer hem från jobbet. idag slutade jag iofs tidigt, gick straxt innan 16 och åkte då och handlade så vi har nån mat under veckan. tyvärr handlade jag inte hem allt som behövs till helgen. får ta det vid ett senare tillfälle.. imorgon slutar jag 16.30 och ska passa på att springa upp på stan och fixa ett par grejer innan jag beger mig hemmåt.skulle vilja att dygnet hade fler timmar!!

Imorgon håller alla tummarna för uppehåll på morgonen. inget regn tack. ska lämna in bilen på Volvo innan jag börjar jobba och vill gärna inte komma till jobbet dyngsur..

Nu ska jag ta o steka lite fisk så vi får nån mat! Stekt fisk och potatis serveras på ostdalsgatan idag!


Av Sandra - 22 maj 2011 16:11

Nu behöver jag hjälp!!! Vad ska jag göra för tårta till helgen?? Jag behöver 2 stycken.. En till fredagen och en till lördagen.

Till fredagen tänkte jag nog göra en med mjölkchokladmousse i men har inte en susning om vad jag ska göra för nån till lördagen..

Antingen gör jag en likadan eller så kör jag "lat" varianten och köper en fryst tårta så sparar jag plats i kylen.. Eller så göra jag nån annan tårta då.. Har ingen aning. Känner att jag inte har nån inspiration. Sen har jag inte riktigt koll på vilka som kommer ifall det är några allergier o ta hänsyn till..

KOM GÄRNA MED FÖRSLAG!!!

Måste bestämma mig snart så jag kan handla..

Jag som skulle fixa med städningen här hemma idag.. Grattis.. jag diskade lite, hittade hårfärg och vips så sitter jag här med nyfärgat hår. så nu är det bara o ta tag i städandet igen..


Av Sandra - 17 maj 2011 21:45

Efter dagens stora bedrift kan jag inte va annat än stolt över mig själv!! Klapp på huvudet!! Det lär ju dröja ett tag innan jag säger så om mig själv igen!Har varit en riktigt bra start på veckan. Har hunnit med ganska mycket på bara 2 dagar.

Imorgon blir det nog sovmorgon! Börjar kl 13 och ska va på favoritstället och jobba!! Hoppas bara på bra väder! Får nog sätta klockan ändå så jag kommer upp och hinner fixa lite här hemma innan jag börjar jobba.. Skönt o ha liteo fixa med så man slipper tänka på allt annat. Är så sjukt jävla stressad o nervös. Blödande magsår DELUX innan jag fyller 25..

Nu blir det lite BB eller om man skulle läsa lite innan det är dags o sova.. Eller försöka åtminstånde.. I natt blev det inte många minuters sömn..


Natti Natti


???

Av Sandra - 16 maj 2011 17:50

Vet inte vad jag ska skriva.. funderar fram och tillbaka. vrider och vänder på saker o ting men blir inte klokare för det.. Men allt ordnar sig nog med tiden.

Har så mycket jag skulle behöva göra men hittar inte riktigt orken.. Lite tidspress har man ju oxå eftersom det är mindre än 2 veckor kvar tills jag fyller och då skulle det ju va skönt om jag hade putsat fönstrena, bakat osv..

Vet inte vad jag ska bjuda på heller för den delen. Det blir väl lite fika på fredagen med familjen och sen tänkte jag bjuda på tårta på lördagen. Ska bara bestämma mig för vad jag ska göra för tårta. Blit lite lättare sen när man vet vilka som kommer.. 

Va inne på systemet idag och tänkte beställa hem Virgin Ooze tills jag fyller. Det va ju ett tag sen jag köpte hem sånna men dom har slutat säljas. Det va typ bara 2-3 veckor sen jag såg dom på systembolagets sida.. Jaja, då får det bli piggelindrinkar i mängder istället!! Eller om man ska ta vin? Åh! Måste se om jag kan få tag på såndär passionsfruktsdrinkmix! Mumma!!

I år blir det ju barnfritt eftersom vi är hemma hos oss. Det blir lite trångt och sen har vi ju det inte så barnvänligt och på kvällen så är det nog ingen lämplig miljö för barn att vara i.. 

Från det ena till det tredje.. Fick en del nya tider på favoritdagiset!! (om man får ha favoriter..) Känns bra att veta hur man jobbar så man kan planera lite!!

Nu är det bäst att ta tag i matlagningen!!

Ovido - Quiz & Flashcards