Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 31 oktober 2010 20:32

Så skulle man ju kunna sammanfatta helgen.. Jag vet att det finns större världsproblem men jag skiter högaktninsfullt i dom just nu.. nu behöver jag få gnälla av mig så det är upp till dig om du vill fortsätta läsa..


Är du kvar?? Okej.

Martin har under en tid påpekat att våran kaffebryggare börjar bli lite dålig, nåt som jag inte lagt märe till förren i fredags.. kaffet blir inte varmt och får det stå en stund så svalnar det till dricktempratur för mig (pingvintemp)

det är väl inte jordens största problem men just nu finns det inga pengar till en ny kaffebryggare så det är ju bara att leva med fisljummet kaffe tills nån av oss börjar skita pengar..

I lördags så skulle vi värma lite lunch innan jag skulle åka o handla. Micron startar och maten blir varm, men, det går inte att stänga av fanskapet. Dessutom börjar det låta ganska konsigt om micron så den ska vi nog inte andvända nåt mer. vi drog ur sladden och nu står den där som ett jävla hån..

eftersom att vi är lite kräsna och vill ha crispfunktion på micron så är det ca 2000 pengar som vi får punga ut om vi ska ha en ny.. än så länge så har det inte börjat trilla 500lappar ur någon utav våras rumpor så vart vi ska få dom pengarna ifrån vet jag inte.

Så dendär ullaredsresan känns inte lika rolig längre. för förutom dom utgifterna så måste jag även köpa nya däck till min bil. annars så får jag inte åka i vinter..


Men idag var det väl ändå en bättre dag?? Det blev ju en extra timmes sömn i natt så förutsättningarna för dagen var ju ganska goda.. vi har hunnit handla, besöka svärföräldrarna, titta på mota gp (läsa "om jag kunde drömma") tvätta och laga mat. jag hade i ett svagt ögonblick lovat martin att jag skulle göra raggmunk till honom om han lyckades att slå mig i maricart och ja, idag har jag stekt raggmunk. så nu kan vi släppa det..

tanken var att jag skulle göra tacopaj utav köttfärssen som blev över igår från tacomyset. men när jag tog fram majonäsen och öppnade lockat så såg den inte allt för god ut. vänder på burken och inser att bästföredatumet hade passerat med råge..

så nu är mitt tålamod slut. jag tar min bok och går o lägger mig!


Natti natti!



Av Sandra - 30 oktober 2010 11:16

Ska snart slänga mig iväg till affären för att handla lite tills ikväll. Tacomys står på dagens planering!

Räknade på att det är bara 2 veckor kvar tills vi ska till ULLARED!! Lite tråkigt att listan växer sig lång och ekonomin är inte den bästa.. nudlar o kranvatten resten av året.. tanken är ju att vi ska hitta en del julklappar där nere..


men vilka har varit snälla i år??

Av Sandra - 29 oktober 2010 16:23

Nu ska väl ändå bloggtorkan va över. Har medvetet struntat i allt som har med blogg att göra för att inte skriva nåt som jag kommer att få ångra sen..  men nu tar vi nya tag. bara o resa på sig igen..

Idag har det varit en kanonfredag! Hade tjejerna här på lite kaffe och det va lika trevligt som alltid! tänk vad lite kvalitetstid med vännerna kan göra!! 

Har storslagna planer för helgen men vi får se vad som händer o fötter ;)

Iaf så blir det tacokväll imorgon! det ser vi fram emot. kan tänka mig att det blir lite spel o skitsnack!


ska passa på att läsa lite i min braiga bok! kan inte lägga undan den. kan vart rekomendera "Om jag kunde drömma!!"

jag som inte är den som läser snabbast i världen har på 3 dagar hunnit över 200 sidor! halva boken avklarad. som tur är så har jag dom 3 nästkommande ståendes i bokhyllan o väntar!!

tänk bara om man hade ett badkar. skulle va såååå skönt o lägga sig i badkaret o läsa. blir så tråkigt o ta med boken in i duschen..


nu ska jag sluta svamla, trevlig helg på er!!

Av Sandra - 6 oktober 2010 10:45

Söndagen den 6e oktober 2002:


Väl hemma igen så gick jag o la mig en stund då nattens sömn va näst intill obefintlig. Efter att ha vilat en liten stund dök det upp ett sms från HAN.

Han ville se så att vi hade kommit hem som vi skulle igår och ville se hur jag mådde. Efter lite smsande mellan varandra så hade vi bestämt oss för att träffas på kvällen och gå på bio. Han gav förslag på att vi skulle åka till Linköping och att han skulle komma och hämta upp mig.

PANIK!! Det va ju flera timmar kvar. Va fan skulle jag göra fram tills dess?? Kändes som att tiden stog stilla. Jag ville ju inte annat än att göra mig iordning och gå bort och möta upp honom.

Men helt plötsligt hade tiden tickat på och istället började jag bli nervös. Riktigt nervös.. Om någon hade sett mig när jag gick bort till Maxim där han skulle hämta upp mig så skulle dom säkert tro att jag led av parkinsson..

Minuterna kändes som timmar. Jag började tro att han hade ångrat sig.. Klart han hade. Varför skulle han vilja träffa mig?? Tankarna snurrade i huvudet. Men då, borta i kurvan såg jag honom. Som liten hade man ju fantiserat om att drömprinsen skulle komma ridandes på en vit häst. Det va precis den känslan jag fick fast den vita hästen var utbytt mot en vit Golf.

Jag hoppade in i bilen och hoppades att han inte skulle se hur nervös jag var. Men det tog inte många minuter innan nervositeten släppte och vi pratade på som aldrig förr. jag fick rota runt bland skivorna och välja musik. Då det inte fanns så mkt o välja på så satte jag på en skiva med Helloween (metal jukebox) Jag satt och gläppte runt lite bland låtarna och fastnade för deras version av "All my loving" Medans vi lyssnade på den så sänkte Han farten lite och jag undrade om det var nåt speciellt?

- Det är bäst att ta det lite lungt med så drybar last, svarade han och gav mig en blick som fick mitt hjärta att smälta..

Snart svängde vi in på parkeringen och begav oss bort till bion. Helt ärligt så va jag väl inte allt för intreserad av filmerna som visades och tillslut bestämde vi oss för att se "Signs"

När vi hade betalat för biljetterna så tog Han dom och vi gick bort till salongen och gick in och satte oss.. Knäpp som jag är så hade jag velat ha kvar min biljett men jag ville ju inte be honom om att få den.. Det dröjde inte förrän dom började släcka ner och reklamen hoppade igång och snart började även filmen. Några minuter in i filmen la även han upp sin arm på armstödet och tog sedan min hand i sin. Hjärtat stannade till lite och efter det så har jag itne aning om vad som hände i filmen. Helt plötsligt så tändes det upp i salongen och folket började att resa på sig..

Väl ute slog kylan till och jag kände mig som en istapp efter att ha suttit i en varm biosalong. Vi skyndade bort till bilen och snart var vi påväg hem igen. Jag önskade så att kvällen aldrig skulle ta slut. Det kändes som att vi hade så mkt mer o prata om. Jag kunde inte få nog av honom. vi svängde inte på min gata och det va dags att säga hejdå.

När jag kom in så va mamma fortfarande vaken. Nyfiken som hon var så ville hon veta vad vi hade sett för film, va den handlade om och om den var bra.. Rätt så svåra frågor för jag hade inte en susning om vad vi hade tittat på.. Medans vi satt där och pratade så dök det upp världens gulligaste sms från Honom!!

Det va bara början på en 8 år lång kärlekssaga som bara kommer att bli längre och längre..


Jag älskar dig Martin Johansson!!!


Av Sandra - 5 oktober 2010 19:19

Tiden går fort när man har roligt. Sitter o drömmer mig tillbaka 8 år..

Det 5 oktober 2002 var en gråmulen lördag. Efter ett par intensiva helger så hade jag sett fram emot att bara ha en lugn kväll hemma i mina mysbyxor och kanske se på nån film..

Straxt efter 19 tiden pep det till i mobilen och hjärtat stannade till lite när jag såg att det var från han! han med stort H!!! Han va på Lindhes inflyttningsfest och undrade om inte jag skulle komma.. Där satt jag i mitt rum med mysboxorna på och kände mig inte alls upplagd för att ge mig ut i kylan. Men när det började dyka upp sms och telefonsamtal från flera andra på festen så började det kännas ganska lockande ändå och i ett svagt ögonblick så lovade jag att jag skulle komma lite senare..

PANIK!! vad fan skulle jag ha på mig?? rotade snabbt fram ett par jeans och en svart topp samtidigt som jag ringde Carin. Jag tror kanppt att hon han säga hej innan jag avbröt henne med att berätta att vi skulle till Lindhe på fest.

Carin lät ju sådär upplagd för detdå hon inte hade fått nån inbjudan. Men när jag berättade att vi va bjudna så tyckte hon att det skulle bli kul och vi bestämde att jag skulle komma hem till henne så kunde vi fixa iordning oss ihop och gå tillsammans..

Nu skulle jag bara övertala mamma och pappa om att jag skulle få gå. jag var ju trotts allt bara 16 år och kunde ju inte göra som jag ville.. Så när jag kom ner till köket där mamma höll på o fixade så berättade jag att Jonas från kyrkan hade skaffat en ny lägenhet och att vi va några som va bjudna hem till honom för att se hur han bodde.. mamma tittade lite på mig och log lite.. hon hade genomskådat mig.. hon sa att det va helt ok att jag gick på fest men ville inte att jag skulle cykla hem själv mitt i natten och att pappa skulle upp o jobba på söndagen så antingen fick jag komma hem skapligt eller höra om jag kunde sova hos carin. det kunde jag leva med.. tog det säkra före det osäkra och slängde ner ett par trosor i väskan och packade ner lite smink och några öl.

Trotts kyla och lite motvind så tog det inte så lång tid att cykla till carin. vi skyndade upp på hennes rum och fixade det sista innan vi började gå mot jonas. jag vågade inte öppna ölen hemma hos henne (och det var nog ett smart drag.. ) så dom fick drickas på vägen..

Väl framme så var det en hel del bekanta ansikten. jag hade precis fått av mig skorna när jag så HONOM! av en ren slump så hamnade vi brevid varandra i soffan och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. trodde ett tag att jag skulle göra mig olycklig på en viss kille som var där som promt skulle ha mitt mobilnummer.. så för att få tyst på honom så började jag slumpvis rabbla massa siffror..

jag behövde iaf inte gå törstig den kvällen. alla var så snälla och bjöd på både det ena och det andra vilket resulterade i att jag blev kissnödig. då ska ni tänka på att vi va på inflyttningsfest hos en kille som hade handlat en rulle toapapper på östenssons. jag har nog aldrig varit så glad över näsdukarna som jag hade i väskan. så det blev till att hushålla med dom resten av kvällen.

Tiden gick och det började bli dags att dra sig hemmåt. jag och carin fick sällskap av Han då han bodde på vägen. och tur va väl det. jag har nog aldrig varit så kissnödig i hela mitt liv så när han erbjuder att vi kan följa med upp och låna hans toalett så ville jag bara kasta mig och hans hals!! Där kan vi snacka hallelujah moment!!

jag han knappt komma ut från toa innan carin kastade sig in så jag misstänker att hon va lika glad över att vi stannade där som jag. under tiden som hon va på toa gick jag in till Honom och satte mig brevid honom i soffan. vi gläppte runt på tvn och fick snart sällskap av Carin. tiden gick och vi pratade och hade trevligt när han plötslig snuddade min hand. jag vågade inte titta på honom utan fokuserade på tvn. snart va han tillbaka men denhär gången höll han kvar i handen. trotts att det va aldeles mörkt i rummet förutom ljuset från tvn så såg carin oss och tyckte att det var dags för oss att gå hem. HAN erbjöd oss att vi kunde få sova hos honom. han kunde sova på soffan och vi kunde få ta hans dubbelsäng.. men carin skulle promt hem så jag fick så snällt följa med.

Det var en ganska spänd stämning i luften under tiden som vi gick hem till carin. jag försökte att prata om lite allt möjligt för att få henne på bra humör igen och tills vi va framme så kändes det redan lite mjukare..  vi borstade tänderna och gick ganska snabbt och lade oss. för min del va det nästan omöjligt o somna och det dröjde inte länge förren jag hörde att carins föräldrar hade gått upp. så jag smög upp på toa och hoppades att carin skulle vakna.. men det dröjde.. när hon väl hade vaknat och vi hade ätit frukost så tog jag mina saker och cyklade hem.. trött som en gnu och helt omedveten om att det här skulle bli en av dom lyckligaste dagarna i mitt liv..


(fortsättning följer imorgon..)

Av Sandra - 3 oktober 2010 13:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra - 1 oktober 2010 17:07

Igår hade jag en jättemysig dag med mamma och lillebror på stan! vi gick i affärer och åt lunch ihop. När adde hade övergett oss tog mamma o jag en latte på ströget och satt och njöt av den varma höstsolen..

väl hemma gjorde martin sig klar och försvann iväg på jobbfest så det blev soffläge för min del med lite BL och IDOL. kände mig lite trött och som en blixt från klar himmel så kom huvud och öronvärk smygandes och även feber. åkte iaf o hämtade martin vid 22 tiden och sen gick vi och lade oss. vaknade vid 6.45 i morse av att martin kom in o lade sig igen. då hade han feber och ont i huvudet. så vi tog en sovmorgon och när jag vaknade så kände jag mig piggare. inte helt bra men bättre. martin känner sig hängig och har ont i kroppen. Vi skulle egentligen ha besökt Ljungmarkarna ikväll men efter lunch så kände sig inte martin piggare så vi fick lämna återbud   

Vi samlade ihop våra krafter förut och åkte o hämtade min bil som har varit inlämnad och handlade 4 paket med torsk så imorgon blir det torsk och potatis! det ska nog råda bot på febern! om inte annat så är det fruktansvärt gott!

nu ska jag pyssla om min lilla sjukling lite och göra lite mat till honom!



Ovido - Quiz & Flashcards