Alla inlägg under januari 2011

Av Sandra - 23 januari 2011 21:10

Helgen har gått i ett rasande tempo. Har hunnit med både fika i Nykyrka, besökt fam Gustavsson i Skänninge och självkalrt lite mys med Martin!! Imorgon är det måndag igen och jag hoppas att veckan ska gå snabbt! I ett par års tid har vi väntat på att på 2 hjul mässan ska starta igen och i år är det dags!! På lördag åker jag och mitt hjärta till stockholm och bara myser och tittar på motorcyklar! Känns lite tråkigt att missa min lilla Älvas 25års fest men det här hade vi planerat långt innan.. Ska bli så skönt o komma iväg en dag sådär. Hade önskat att man hade haft pengar till att stanna kvar en natt på hotell men det känns inte som att vi kan prioritera det nu. Är ju inget jätte fan av stockholm så det är inte hela världen.. Vi får ju vara tillsammans ändå och det är huvudsaken!

Nu ska jag och min käre sambo mysa lite framför tvn innan det är dags och sova!





Av Sandra - 17 januari 2011 20:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra - 13 januari 2011 16:39


Another day
Another time and place
Somewhere, someway
We'll meet another day
Another day
Belongs to you and me
Somewhere, someway
Another day



Älskad, saknad. Sov gott!!

Av Sandra - 11 januari 2011 17:35

Januari springar iväg och jag hinner knappt med! Igår kväll när vi skulle gå o lägga oss så tappade jag mitt piercingsmycke och fick såklart inte dit det så idag åkte jag upp till Aj som fan för att be om hjälp. Dom är så otroligt trevliga där och det va inga problem att få dit den. Finns inget annt ställe här i stan som jag skulle åka till.

I helgen så va det grillpremiär! Slå det om ni kan. Pappa hade bjudit hem mig, martin och Adde på grillat och man fick lite sommarkänsla av lukten. Det är bland dom få sakerna jag gillar med sommaren!

Annars har jag varit duktig idag och plockat ner julen. Lika skönt varje år att få ner sakerna!!


nu blir det mat!

Av Sandra - 4 januari 2011 20:37

Jäklar vad dagarna springer iväg.. Snart har det redan gått en vecka på det nya året! Peppar peppar så har det än så länge rullat på relativt smärtfritt. Martin har dock varit sjuk men som vanligt är han på benen ganska snabbt!

Igår så åkte vi för att lämna in bilen på verkstan och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi får tillbaka den.. Sen blev det en tur till Mariebergs köpcentum med mamma och martin där jag hittade mig ett par jeansleggins, en tröja och en mössa! För allt det gav jag 17:- där kan vi snacka fynd!!

Annars då?? Jag och en av mina kloka vänner satt och diskuterade nyårslöften. För en gång skull så har jag faktiskt ett nyårslöfte. Låter säkert skitlarvigt men i år ska jag inte va sån jävla people pleaser.

Så länge jag kan minnas har jag alltid försökt att göra andra till lags och det har inte gjort mig till en lyckligare människa. Det funkar inte i längden, vare sig psykiskt eller ekonomiskt. Konsigt nog går min bil på bensin oxå. För tydligen så är det närmre för mig att åka o hälsa på folk jämfört med att dom kommer hit och hälsar på. Eller att det kostar bara pengar när man ringer till mig men inte till andra människor.. Det finns så månge ekvationer som jag inte får ihop. Men jag är ju inte det smartaste som har gått i ett par skor..

Det blir ganska tråkigt i längden när folk tar för givet att man ska fixa och ordna med saker jämt eller att man är nån jävla taxiverksamhet bara för att man har bil o körkort. Självklart vill jag att folk ska kunna åka med och jag vill absolut inte ha bensinpengar jämt. Men det skulle va kul med lite uppskattning nån gång. Ibland känns det som om det kvittar vad man gör så ska det bara gnällas. Om jag så skulle plocka ner månen så skulle det nog vara fel form på den eller fel temperatur.

Nu ska jag inte sitta och älta massa grejer. Endel saker har ju trotts allt hänt för länge sen men det sätter sina spår.. Jag blickar nu frammåt mot en framtid som varken restaurang eller chaufför.

jag hoppas inte att fel personer tar åt sig för jag har några otroligt fina vänner och familjemedlemmar som alltid finns för mig och behandlar mig väl! Jag är så glad för att ni finns!!   


Har ni några nyårslöften??



Av Sandra - 1 januari 2011 12:13

Då har det redan blivit nytt år. Saknar inte det gamla och hoppas på att det här ska bli ett bättre år. Minns knappt nåt från förra året.. Nåt kul måste väl ändå ha hänt?


2010

Januari: Riktig jävla skitmånad. gick åt mkt pengar till så onödiga saker. fick ju mobilen förstörd och fick lägga ut 700-1000:- på det. Tack för det televerket!

Februari: Gick Martins gudfar bort efter en tids sjukdom. Men det kom ändå som en chock och va/är väldigt jobbigt. Det var en fin begravning och på ett sätt är det skönt o veta att han inte har ont mer.

Mars: Martins mamma fyllde 60 och bjöd med oss på kryssning. Vi åt o drack gott och hade det trevligt på östersjön! Åkte även bussresa med Svärmor till ulared 2 dagar senare. Nästan 100 mil i buss på ett par dagar..

April: Va på Elmiamässan med Adde och Erika.

Maj: Jag gick och blev lite äldre och lånade brottarstugan där jag hade lite fika på eftermiddagen och på kvällen grillade vi, spelade brännboll och sällskapsspel.

Juni: Först tog min kära bror studenten och det firades oxå nere i brottarstugan. Veckan därpå åkte vi till Linköping där vi firade Erika för att hon hade tagit studenten!

Juli: Va endel på stranden med Adde och Erika. Roadtripp med tjejerna till Karlstad. Firade Lillebror som blev 20 och åkte på en mysig kryssning med Stina och Tobbe.

Augusti: Va tvungen o tjuvtkika i bloggen. Massa kaffe mys med tjejrna, Mys med Älva o Filip, Hälsade på Mika, fikade hos Vickan o Fredrik i nya huset och Firade mormor som fyllde år.

September: Katastrofval, besvikelser, Utgång med tjejerna!

Oktober: Martin och jag firade 8 år tillsammans, Martin fyllde 29, tackomys med SoT, Pengakris AB. Micro och kaffebryggaren gick sönder, bilarna inlämnade för den netta summan 12000:-

November: Ullared med Mamma, Adde och Martin. Mamma fyllde 45, martin slutade jobba.. Stina och Tobbe får barnbesked!!!!

December: Utgång med tjejerna som blev lite av en besvikelse.. Julmys och julklappsspel, fick bilen påkörd och räkningarna väller in.. Julafton och Nyårsfirande som blev riktigt lyckat!


Det va lite av det som hände under året.. kanske ska nämna nåt om gårdagen..

Kände mig inte riktigt pigg på morgonen då huvudvärken fortfarande gjorde sig påmind. Men fick på mig lite kläder och sen åkte vi med kvällens mat och dryck till Stina och Tobbe innan vi hämtade upp Mormor och åkte till mamma på 3rättersmiddag. Vi käkade, fikade o spelade lite yatzy innan vi tackade för oss och åkte hem för att förbereda oss för kvällens bravader..  tobbe kom o hämtade upp oss och jag hade redan börjat nalla på drickat så det va ju lika bra o fortsätta hemma hos dom! humöret va på topp och vi hade det jättetrevligt. stina och tobbe hade fixat så fint hemma hos sig. dukat fint och fixat musik, gjort upp lag för kvällens spel o utmaningar. vi tittade på deras film från skidsemestern och sen blev det grevinnan. bästa på hela nyårsafton!!

lite käk fick vi ju i oss. Jag och martin hade fixat paj till alla och även om jag inte tyckte att den blev så bra så åts det med god aptit. stina och tobbe hade fixat efterrätt så det avnöjts senare till kaffet.

drycken flödade, skratten avlöste varandra o tobbe dunsade i golvet! en riktigt lyckad kväll!

Tack stina och tobbe för att vi fick komma och hoppas att 2011 blir ett kanonår för er!!


så såg våran nyårsafton ut!


va gjorde ni på nyår??



Ovido - Quiz & Flashcards