Alla inlägg under december 2011

Av Sandra - 30 december 2011 22:51

Jaha, en dag kvar på detta jävla skitår.. Får väl hoppas att 2012 bjuder på nåt bättre men det tvivlar jag starkt på!


Vad har egentligen hänt i år??:


Januari: Hade ju bilen inlämnad o lite strul med det efter att vi fick den krockad/påkörd dagen innan julafton.

Martin blev med jobb igen efter en kort tids arbetssökande! Vi besökte den kungliga huvudstaden, nästan. Vi åkte till Älvsjö o gick på 2 hjul mässan.


Februari: Jävla skitmånad. Började med att Martin blev sjuk och jag pysslade om honom i 2 dagar innan jag själv blev halft döende. Nu tror n säkert att jag överdriver men ett tag va jag faktiskt villig att åka till sjukhuset självmant.. tog ett bra tag innan jag återhämtade mig..


Mars: Nu händer det grejer! Mådde fortfarande skit men började bli människa igen. Hade bilstrul och började jobba i kommunen igen!! SoT åkte till Kina och med sig hem va välrdens finaste lilla J!!


April: Blev en hel del kaffedater med Familjen Ljungmark och en del promenader i det vackra vårvädret!


Maj: Fick en mindre hjärnblödning efter att grannen backan in i våran bil och förstört den.. Jobbade annars en hel del och sen blev jag ju 25. Underbar dag med en sambo som skämde bort mig och sen flyttade ju en liten Tassimo in här! Välkommen!!


Juni: Fortsatt bra med jobb. Filuren blev ett år! Fastnade i bokträsket o drog på mig yttligare en förkylning! Bra jobbat!!


Juli: Oj oj oj. Det va först en begravning. Massa alkohol innan mamma o jag va o tittade på Rolandz på stan.. Mådde väldigt dåligt psykiskt och hade en riktig mysdag med min fina Älva! Tröttnade på allt o flydde stan en vecka! Hej lapphelvetet! Bästa veckan på hela sommaren!!


Augusti: Tråkig månad med ganska lite jobb till en början.. Sen rullade det på..


September: Nu börjar helvetet.. Gick på borensbergsmarken med martin men kände mig inte riktigt frisk.. Det skulle dröja innan jag gjorde det igen.. (förhoppningsvis vilken dag som hellst nu)


Oktober: Försöka jobba när man varit dålig i en månad är inte så lätt som man tror.. Det slutade med några vänder på sjukan. Som tur är så har mamma varit gullig o kommit dit o hållt mig sällskap o tröstat. Man är inte så jävla katig jämt! Älsklingen fyllde 30 o det kändes förjävligt att inte orka fixa nåt kalas för honom. Det blev lite enkelt med familjen bara..


November: Eftersom det inte blev nåt ordentligt firande av Martin så drog vi till Göteborg och gick i nordstan. Blev inte allt för mkt då jag inte orkade. Det blev 3 rätters och på kvällen besöktes Lorensbergsteatern där Gabriel Iglesias uppträdde!! Lätt den bästa kvällen jag varit med om!! (nästan iaf) Inte nog med att få se honom uppträda utan det blev även en träff med honom!

En liten Wille kom till världen! Grattis Vickan o Fredrik!!

Ytterligare besök på sjukhuset och det blev ytterligare sjukskrivning och ny medicin.. suck.. Breaking Dawn part 1 sågs ju så klart med på bio.. men ej vid premiären då orken inte fanns..


December: Fortfarande dålig och håll er i, mer sjukhus! Japp, en undersökning som inte gav dom svar jag hade hoppats på.. Vad gör man nu då?????? Iaf så är julen avklarad o imorgon är det sista dagen på året..



Så jag hoppas att 2012 ska bli ett bättre år! Framförallt friskare!! Några a

Hoppas nu att alla får en bra nyårsafton! Drick med måtta! Han är trevlig!! Vi firar redan 3 år som förlovade imorgon! tiden går fort när man har roligt!!

Av Sandra - 16 december 2011 16:20

Jag är så trött. Har ingen ork kvar. Trött på att hela tiden behöva be om ursäkt för att man inte mår bra. Trött på att få höra hur jobbigt det är för alla andra att jag är sjuk. Eller få höra att man inte hör av sig eller så.

Så en gång för alla: FÖRLÅT!!

Jag har inte valt att vara sjuk. Jag har inte valt att strunta i alla andra. Jag orkar bara inte. Jag har varit dålig i snart 4 månader och efter gårdagens läkarbesök så känns det inte så jävla mkt bättre heller. Det blev en natt med väldigt lite sömn och många tankar..


Jag har ju ändå en väldig tur som har världens bästa sambo som ställer upp för mig och mamma som alltid finns och även följer med på alla undersökningar. Och min lilla Älva som jag inte hade klarat mig utan! <3 Tack!!!


Ovido - Quiz & Flashcards