Alla inlägg under september 2010

Av Sandra - 29 september 2010 20:45

Funderar på om man ska ge upp det här med bloggandet?? Det är en hel drös med folk som är inne o läser men det går visst bara o lämna tassavtryck efter sig om man har nåt att klaga på (förutom mina kära vänner   ) Nu kräver jag inte att ni ska kommenter varje inlägg men det skulle va kul o veta vilka det är som läser..

Annars då?? Livet år upponer. Försöker att blicka frammåt och en vacker dag så kommer allt att ordna sig. Det är bara att göra det bästa av allt situationen. Mer kan man inte göra..

I fredags så va vi ett gäng glada tjejer som träffades hemma hos stina för lite skitsnack och lite gott o dricka. trevligt som bara den. vi fortsatte sen ut till parken där vi hade det skitkul! vissa störningsmoment fanns ju men det var jag ju medveten om..  men jag tror att det va precis det jag behövde. En helkväll med tjejerna. även fast jag hade det hur kul som hellst med dom så va det så skönt att krypa ner i sängen brevid Martin. Ser fram emot 10/12 för då blir det favorit i repris!

Nu ska en gammal pensionär som jag ta o borsta tänderna och krypa ner i sängen.. Natti Natti på er!!



Av Sandra - 20 september 2010 21:36

Herre gud va folk ska gnälla. Ganska väntat dagen efter ett katastrofval. Men det va väl ganska väntat.

Överallt, i bloggar och på fb kan man läsa om folk som har röstar på antingen röda eller blåa sidan och vill att folk ska respektera det och sen ska dom sekunden senare beklaga sig för att SD kom in i riksdagen.. den ekvationen går inte ihop i mitt huvud.. vill man inte att folk ska gnälla över ens egna val kan man inte gnälla över andras.. det var trotts allt över 5% som röstade på dom och då får man väl respektera det vare sig man gillar det eller inte.

Det här var det absolut svåraste valet som jag har varit med i (mitt andra) och min röst föll på socialdemokraterna. för det anser jag vara det partiet som gynnar mig mest. men jag kan helt ärligt säga att dom har stora brister och jag hade helst av allt velat ha ett röd/grönt/blått sammarbete men det kommer jag ju att få se mig om efter.. det finns inget ultimat parti som är bäst på allt och gynnar alla. men vi har demokrati här i sverige och nu röstade vi såhär. man kan klaga så mkt man vill och kasta skit på varandra men resultatet ändras inte ändå.. kanske är det en väckarklocka. vart är sverige påväg??


Det som jag tycker är nästan värre än att SD kom in i riksdagen är att 19% av dom som är röstberättigade i sverie valde att inte gå och rösta. Där tror jag att ett av våra stora problem ligger.. Inte så konstigt att resultatet blev som det blev när en femtedel skiter i att rösta.. Men som sagt. man gör som man vill..


Av Sandra - 14 september 2010 18:23

Att andra människor beter sig illa eller gör idiotiska saker är en sak. Men om jag i min blogg skriver hur jag känner det så är jag dum i huvudet..

Till en viss del håller jag med. Jag hängde väl mer eller mindre ut alla som heter Jarmyr. Men det är frivilligt att läsa MIN blogg. Stör ni er så mkt på vad jag tycker och tänkter. LÄS INTE!!!


Det som utlöste min aggression mot Jarmyrsläktet är att jag fick reda på att min sk pappa suttit och beklagat sig för släkten om hur synd det är om honom och att han har gjort allt för att få relationen mellan honom och mig att fungera. Att han ringt, skickat sms och mail för att få kontakt med mig men att jag avvisar honom. (Det är hans version)

Jag förväntar mig inte mer av honom. Men att dom andra i släkten köper det och dömmer mig utifrån vad han har sagt gör mig arg. Det är inte jag som har varit otrogen, ljugit för min familj, betett sig respektlöst mot både mig, min bror och mamma, lovat saker som jag inte kan hålla osv.. Men det är en sak mellan mig och honom. Ni får jättegärna stå på hans sida och ha egna åsikter om skilsmässan. Men döm mig för fan inte efter saker som han har sagt.

Jag ska inte hänga ut "Pappa" här i bloggen för han har rätt att säga sitt. Men jag är inte beredd att ta en diskussion med honom förren den dagen han är beredd att tala sanning och hålla sig till den.


Så jag ber om ursäkt om jag har sårat er genom att smutskasta erat namn. Men ni ska väl kanske fundera över vem det är som betett sig illa från första början??

Innan ni börjar klanka ner på mig så kanske ni ska fundera lite över hur ni själva beter er. Är ni verkligen så felfria som ni påstår??

Av Sandra - 14 september 2010 12:12

Eftersom att jag har varit en snäll flicka hela året och det börjar närma sig jul så tänkte jag att det kunde passa med en liten önskelista!!


  

Bake-to-Basics Mått & Mix 1 l från tupperware


  

Whirlpool Mikrovågsugn med crispfunktion.


  

Lack soffbord från IKEA


Jag skulle kunna fortsätta i oändlighet men så länge som vi bor här så är det inte kul att önska sig saker.. 

Av Sandra - 13 september 2010 18:48

Livet skulle kunna va bra mkt sämre. Sitter i soffan, nyduschad och tittar på vänner.Då och då sneglar jag bort mot Martin och blir alldeles varm innombords. Kan inte förstå att efter snart 8 år tillsammans så pirrar det fortfarnde i magen och jag känner mig nykär!

Visst kommer det dagar då jag allvarligt funderar på o stämpla ut. Lämna allt och bara ge upp. Men som tur är så tar det sunda förnuftet över.

I väntan på att potatisgratängen ska bli färdig ska jag mysa lite med min sambo och bara njuta av livet!!



Av Sandra - 13 september 2010 10:08

Nu är det ju snart oktober. Då kanske man kan börja plocka bort sommarkläderna från garderoben?? Brukar plocka ut dom och ha dom i förrådet under höst och vinterhalvåret. Har man platsbrist så har man.

Måste ju ändå rota igenom garderoben då jag måste hitta nåt att ha på mig på begravningen. Det är så svårt o veta vad man ska ha på sig. Tur att det är en vecka kvar..



Av Sandra - 12 september 2010 14:18

Som vanligt på söndagar så roar vi oss med tvättstugan. Martin är duktig o fixar med tvätten medands jag diskar lite. Vad roar sig alla andra med en gråmulen söndag som denna??

Tittade lite på resor över nyår. har inte en aning om vart jag vill åka men efter förra årets katastrofala nyårsfirande så började jag fundera på om det inte skulle va kul o åka bort?

Har nån utav er gjort nåt kul eller lite annorlunda över nyår nått år??


Nu är det typ bara en månad kvar tills jag ska till Ullared! Har redan börjat skiva upp lite av det jag hade tänkt att titta på. För min del blir det nog mestadels tittade där nere.. Ska mest bli kul att komma iväg. Perfekt o titta efter lite julklappar och endel födelsedagspresenter. Vet ju bla att en av min finaste vänner fyller 27 den dagen som jag åker till ullared..



Av Sandra - 11 september 2010 14:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards