Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 30 maj 2010 11:41

Ja, då va födelsedagsfirandet över för i år.. Själv tyckte jag att det blev väldigt lyckat! Vi va ca 20 pers som fikade och medparten stannade kvar och grillade och senare blev det både brännboll, bad (för 2 pers) och lite sällskapsspel..

Känner lite i benen efter brännbollen.. det va ju lite halt i gräset efter gårdagens regn så fötterna gled ju allt världens väg..

ska straxt åka ner till stugan o städa och sen blir det o förbereda lite mat för ikväll väntar SATC2!!! o inte bara det, BIOPOPCORN!! det va läääääänge sen jag åt det.. finns det nåt godare??


Tack alla som förgyllde min dag!!

100

Av Sandra - 27 maj 2010 20:56

Ja, dethär bli mitt hundrade inlägg här.. även fast jag har varit så dålig på att uppdatera så har jag lyckats att skrap ihop lite inlägg..


Men de är ju ingen vanlig dag, för det är ju min födelsedag. Sen om det är nåt att fira är ju en helt annan sak. Ska jag va helt ärligt så är det skitjobbigt. inte att bli äldre, det kan jag inte göra nånting åt. på lördag ska jag ha kalas o jag har inte bjudit min egen pappa. allt är upponer o det känns inte bra. det är jättejobbigt att inte kunna ha en normal relation.

men istället så kommer några av mina vänner o firar mig! eller som jag sa när jag bjöd dom. vi ska inte fira att jag fyller, vi ska bara umgås o ha det kul ihop. tyckte bara att det passade bra när jag ändå har hyrt brottarstugan då vi inte har motalas största lägenhet..


men hur har jag firat min dag då??

jo, först ut att gratulera mig va ju martin. både staxt efter 12 slaget o sen på morgonen innan han åkte o jobba. sen ringde mamma o sen mormor o smsen började trilla in.

vid kvart i nio ringde malin o berättade att hon va utanför så jag slängde på mig skor o gick ner till henne o sen gick vi till stan. för självklart så hade dom prickat in heldag på ung möjlighet.. kändes ju sådär kul till en början men som jag sagt många gånger tidigare. jag är helnöjd med sakerna vi gör. det väcker lite nya tankesätt.. iaf så lunchade jag malin o sara på stan. det va folk överallt men vi hittade lite plats på chill out o jag tog kyckling filé, ris och currysås. mmmums!! jag som älskar curry. det va så skönt o bara sitta o prata. ta det lite lugnt o så. men klockan tickade på så vi fick skynda oss tillbaka. vi trodde ju att vi skulle ha 3 timmar till men redan efter en timme fick vi sluta. gött!! så jag fick åka med malin och hennes kille hem.

sen har jag inte gjort så mkt vettigt. eller jag o martin har varit iväg o lämnat in volvon så jag slipper att gå upp i morgon bitti o åka med honom o lämna in den..

martin överaskade även mig med tårta. så vi har haft lite mys här på kvällskvisten.


nu ska den gamla damen gå o sova. eller, jag ska lägga mig o läsa.. är görtrött.. imorgon är det en ny dag o livet rullar på..



Av Sandra - 26 maj 2010 22:50

.. som 23åring. från och med imorgon så är jag 24 år. 24 år.. det låter kanske inte så mkt men vad fan har jag åstakommit i mitt liv?? jag har levt typ 1/3 del av mitt liv o vet inte vad jag vill göra med resten av livet.. jag har inte en aning.. plugga vill jag göra men jag vet inte till vad. är inte så säker på fsklärare längre.. förhoppningsvis så får jag jobba massor nu så jag slipper att ta tag i pluggandet just nu. tror att jag har lite o reda ut innan jag bestämmer mig. kanske skulle en flytt inte sitta helt fel?? känner att just nu är det inte läge att ta några sådana beslut..


ska gå o lägga mig nu.. blir en lååååång dag imorgon.. måste gå hemmifrån vid 9 o slutar typ kl 15, ev lite tidigare.. då ska jag göra det värsta som finns, gå på stan själv. som tur är så blir det inte så länge. martin kommer upp till stan när han slutar occh då ska vi ta en runda på systemet o handla lite till helgen.. 


natti natti på er!!



Av Sandra - 25 maj 2010 09:49

hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma, varje dag är det detsamma..

Det är väl lika bra o ta tag i det. Antar att det inte kommer några möss o fixar här hemma..

Dagarna springer iväg och det finns så mkt jag skulle behöva hinna med.. tur att man är "ledig" idag. resten av veckan är det gruppträffar..

Jag va inne o tittade på vad dom tror att det ska bli för väder på lördag o då står de regn.. Vad är oddsen??  men vi kommer nog att få det trevligt ändå..

Nu måste jag sätta fart så att jag blir färdig nån gång..



Av Sandra - 24 maj 2010 11:45

Fy fan va det kliar. I lördags så va vi och firade jessica som fyllde 20 i veckan och satt ute på kvällen i den sköna försommarvärmen. men det va inte bara vi som trivdes där utan det gjorde även myggen som mumsade glatt på mtt blod.. o nu kliar det. de blir bara värre o värre..

idag ska jag en sväng till kuratorn och sen ska jag åka till mamma o baka bullar.. kommer ju att gå åt lite på lördag så det är lika bra att ta tag i det. har inte haft nån lust till att fixa inför kalaset men det måste ju göras. tror att det kan bli riktigt trevligt!! skönt o ha lite annat o tänka på..

nu är det bäst att jag sätter fart så jag inte kommer för sent..



Av Sandra - 19 maj 2010 20:48

Jag hoppas att ni orkar med ett inlägg till.. Jag vet att det har blivit så många på sista tiden så ni kanske inte orkar att läsa mer??   


Nu är det vardag igen. Måndagen bestod av möte, fix inför studenten och handling..

I går så bowlade vi med ung möjlighet och på eftermiddagen åkte jag och stina upp till björn o lena o fikade o pratade skit. självklart gosade vi lite med alexis. hon är ju så söt!!!!

Idag begav jag mig upp till stan och fick veta att jag skulle gå heldag på UM men det visade sig att våran hadläggare hade vimsat till det lite. så jag va hemma igen till 12. har legat nästan hela eftermiddagen o vilat. haft så sjukt ont i magen. hatar nör det krampar så man spyr..

men som tur är så har jag ju världens finaste sambo. han gör verkligen allt för att jag ska ska må bra. Åh vad jag älskar honom!!

nu ska jag ta min onda mage o lägga mig i sängen o titta på Gray´s Anatomy..

Av Sandra - 16 maj 2010 10:00

Även fast det har varit långhelg så är jag trött. Ändå så har vi inte haft så mkt inplanerat denhär helgen.

Gårdagen blev riktigt lyckad. Som sagt har ju Lena o Björns lilla Alexis tittat ut så igår åkte vi upp till dom o tog en kaffe o beundrade det lilla underverket. Har aldrig sett en så liten pluttis innan. Hon va sååå söt! Likandat Lena, viken utstråling. Det lyser lycka om henne!

Efter att vi hade varit hos Lena o Björn så pratade vi lite med bror o Erika som skulle grilla o undrade om inte vi ville komma förbi. Så vi mötte upp dom på Maxi o handlade lite.

Efter en bra lång stund hade vi fått klart maten o kunde äta och sen sätta oss o se på film.

Idag blir det en ganska lugn dag. Har såååå ont i magen och har massor o fixa med. Skulle behöva hinna med att klippa Martin..



Av Sandra - 13 maj 2010 12:02

Nu har äntligen lilla Alexis kommit till världen!! o på rätt sida 12 slaget valde hon att titta ut oxå! För det är ju bättre att födas den 12e ist för den 13e..  enligt min mening iaf. huvudsaken är ju att hon mår bra och att mamma o pappa oxå mår bra!!

igår fick vi fara upp till akuten. mormor hade blivit dålig o hamnat där.. men det är en annan historia.. nu har jag inte tid o sitta här..



Ovido - Quiz & Flashcards