Alla inlägg under november 2010

Av Sandra - 29 november 2010 15:38

.. det blev en med snopp!! Vilken härlig start på dagen.. Hade sån huvudvärk så jag hade lagt mig en sväng på soffan och vilade när mobilen ringde. Skyddat nr stod det så jag hoppades att det skulle va ang nåt jobb! Men det va Stina som ringde! Hon frågade vad jag gjorde och började prata om morgondagen. vi ska fika en sväng imorgon men då skulle det bli en mosterfika sa hon.. så min hjärna började fundera på om hon hade nån moster som skulle komma innan hon berättar att dom har fått barnbesked!!!! Jag blev så chockad så jag frågade flera gånger om hon skojade (stina tror säkert att jag är dum i huvudet nu..) men jag hade inte räknat med barnbesked nu.. det tror jag inte att dom heller hade gjort. stina lät så lugn så det tog en stund innan man riktigt fattade. så med tårarna rinnande fick jag höra om det lilla underverket som snart ska få komma hem till Mamma Stina och Pappa Tobbe!! Det telefonsamtalet gjorde mig så lycklig! Trodde inte att man kunde bli så glad för nån annas skull!

Men nu börjar en ny utmaning, lära sig o säga Joakim istället för kjell.. Längtar efter morgondagen då det blir fika med stina!!

Av Sandra - 28 november 2010 15:24

om det nu finns nån adventstomte så vill jag bara att h*n ska veta att jag är jättesnäll och duktig! Ifall att h*n vill belöna mig för det så finns det en JÄTTEFIN adventsstjärna på Ica Maxi som skulle bli såååååå fin här hemma! Såg den igår och blev kär! Men det va för dyr..   Om h*n ändå har vägarna förbi så skulle det inte sitta helt fel med några fina blommor till våra nya julkrukor som jag köpte i ullared!

Hoppas att ni har en bra första advent! Här städas det och resnas för fulla muggar!

Av Sandra - 27 november 2010 22:35

Idag är det den 27e november.. Fan.. det betyder ju att det endast är 6 månader kvar tills jag fyller 25.. känns som att livet snart är slut.. jag har ju inte hunnit med nåt..

jaja.. snart är det jul och för att inte behöva stressa ihjäl mig dagarna innan jul så har jag redan hunnit fixa lite julklappar.. jag är långt ifrån färdig men det känns skönt att ha lite klart..

Imorgon är det första advent och inte en endaste stake eller stjärna har jag plockat fram än.. men det hinns.. jag har ju hela dagen på mig imorgon.. har massa "kul" o fixa med imorgon. välja gardiner o stryka dom, ta in adventsgrejerna och ställa ut dom, tvättstugan osv.. måste ta tag i göra köttbullar nån dag. ska även se om jag kan låna mammas assistent så jag kan göra lite lussekatter.. måste bara hitta lite inspiration och ork..

nä, nu ska en gammal människa som jag gå o lägga mig.. natti natti..

Av Sandra - 19 november 2010 20:16

Nä, jag tackar nog för mig nu.. efter en skitstart på dagen så har det bara gått utför. hade ont i halsen när jag vaknade. ont på ustidan och enligt svärmor så är det lymfköteln? som är svullen. tror jag att hon sa iaf.. ont som fan gör det iaf.. Skulle klä på mig i morse och upptäcker att mina byxor har gått trasiga.. mitt på baksidan av låret är det ett hål! det va inte alls länge sen som jag köpte dom. va så glad när jag hittade dom. halva priset o allt.. skit också..    åkte iaf till stina på en kopp kaffe och lite skitsnack (tack Stina för en trevlig förmiddag!! )  innan jag åkte o hämtade upp martin för lite ärenden på stan. vi köpte med oss en tårta och stannade till hos svärdföräldrarna då svärfar fyllde år igår. ja, denhär veckan fyller ALLA känns det som. imorgon ska vi fira mamma som fyller 45 på måndag! 

vi handlade lite på maxi innan vi åkte hem och självklars så va det en hel drös med skrikande ungar där..

jag har ju varit så duktig att jag har förlagt mina fina skinnhandskar som jag har fått av mamma.   Ska titta i bilen imorgon om dom är där annars vet jag inte vart jag har gjort av dom..

eftersom att vi ska iväg imorgon till mamma så hoppade (klev) jag in i duschen för att duscha o raka mig. tror ni inte att jag lyckas skära mig?? fan, halva puppan åkte ner i avloppet känns det som.. kan man sätta plåster i puppan??

jaja, tvålade in mig o tyckte lite synd om mig själv och tappar balansen och vrider till fotleden när jag försökte få fäste så jag inte skulle trilla..

det går bra för hemmalaget! tänkte att jag skulle göra lite popcorn o titta på New moon men med risk för att micron exploderar så avstår jag.. bäst o ta det säkra före det osäkra. men annars så går väl tvn eller dvdn sönder så ni behöver inte vara oroliga..


Om jag överlever dagen så kommer det kanske upp ett litet inlägg imorgon så att ni ser att jag lever.. annars får ni väl skicka ett sms eller nåt om ni skulle bli oroliga.. (IRONI)



Av Sandra - 17 november 2010 19:50

Gjorde ett tappert försök med att göra ugnspannkaka idag. Har inte smakat på den men den ser ju inte allt för vacker ut.. Det är inte mkt jag är bra på.. Fan, känner mig så totalt jävla värdelös.. Inte ens den enklaste maträtt klarar jag av att göra så det ser lite normalt ut. Jag som en gång i tiden va skaplig på att laga mat. Det är fan ett under att jag klarar av att andas. Men det är ju inte alltid jag lyckas med det heller.

Men jag är inte bitter..


Men imorgon är det en ny dag! Ny möjliheter ( ny saker o bli besviken över)..


Av Sandra - 14 november 2010 21:34

Efter att ha gått runt igår inne på gekås o tittat på alla julgrejer så fick jag sån längtan efter att julpynta. Det är bara pyntet jag längtar efter för julen känns inte så kul överhuvud taget..

Det är så mysigt med adventljusstakar i fönstrena och alla vackra ljus. Det kändes som en evighet tills det är dags o plocka fram allt. Men förut idag när jag va nere i tvättstugan och skulle boka en ny tvättid så upptäckte jag att om 2 veckor så är det 1:a advent!! Weeiii!!


Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Ska jag börja i 3e boken eller ska jag vänta lite till?? Nu har det ju gått massor dagar sen jag senats läste..

Tror att jag ska ta filmmaraton nån dag o titta på alla 3 twilightfilmer.. Nån mer som är sugen på att titta??


Dum fråga.. ni som läser lider ju av det där jagkanintelämnaenkommentarsymptomet.. det är ju lite tråkigt..

Av Sandra - 14 november 2010 11:09

Va skönt det va o sova i natt! knappt 2 timmars sömn är aldelles för lite när man ska åka till ullared o trängas med massa människor..

För folk fanns det där. men det var jag berädd på. men finns det nåt värre än alla desse jävla stressiga tjärringar som ska tränga sig fram.. vänta på sin tur går ju absolut inte.

fick iaf tag på lite av det jag skulle. kläder va det jättedåligt av men det hade jag räknat med..

lyckades att bränna 1700:- kändes bra att det inte försvann såååå mkt pengar. idag ska jag ta tag i att packa upp allt som vi handlade. hade inte riktigt ork igår..

Av Sandra - 12 november 2010 15:34

Vi ska ju som sagt till det underbara stället ullared imorgon men det verkar som att halva sverige ska dit.. det är ju bara o hoppas på att man får med det man ska och överlever.. vi har ju ingen tidspress och är det kö så är det. man får väl bara gilla läget.. fan va vuxen jag har blivit!

Tänkte hoppa in i duschen så det är så lite som möjligt att göra imorgon bitti/natt när vi ska åka.. har tom plockat fram kläder och så tills imorgon.. förhoppningsvis så får vi en trevlig dag och man får nåt annat o tänka på..



Ovido - Quiz & Flashcards