Alla inlägg under mars 2011

Av Sandra - 21 mars 2011 14:44

Vilken underbar dag! Vaknade vid 6 i morse och kunde inte somna om. Funderade lite på hu SoT hade det i Kina och tänkte för mig själv att nu har dom Jocke hos sig. efter ca 15 min så plingar det i mobilen och där ploppar världens finaste bild upp på den sötaste lilla kille jag sett! Tänk att ett mms kan göra en så glad!

Nu längtar man efter att familjen ska komma hem och att allt ska lugna ner sig så man får träffa underverket och dom stolta föräldrarna!


Annars så rullar det på här. Tampas med min förbannade mensverk som inte vill ge med sig.. Fan för att ha mens. Sulle räcka o ha mens en dag i månaden. Det skulle va lite mer lagom att den bara dyker upp en timme eller nåt så man vet att allt är som det ska..

Ska försöka få ordning på det här hemma. Pappa skulle komma upp på en kaffe sen och det ser ut som en tornado har passerat här. det gör det jämt efter att vi har haft tvättstugan. Martin är ju så duktig och lägger in sina kläder med en gång men det kan ju inte jag skryta med att jag gör.. bara o ta tag i det!

med lite bra musik så flyter det på!

Just nu spelas "In loving memory" med Alter Bridge. Öronorgasm!!!

Av Sandra - 17 mars 2011 20:53

Nu är nedräkningen över! Ett bra tag nu har man gått o räknat ner till den 17 och idag åker SoT! Just nu sitter dom i Köpenhamn och väntar på att planet ska lyfta!!

Kan inte ens föreställa mig hur det kan kännas! Iaf så har mina tankar varit hos dom hela dagen och kommer nog stanna där dom närmsta veckorna.


Idag har det varit en lite småträlig dag. Fick jobba på ett nytt ställe och kände av allergin så det va ganska jobbigt att jobba.. Illa det lät men det va ganska jobbigt när man inte mår bra. Fick lite svårare och andas och kände mig "ansträngd" i luftvägarna. Nu har det mesta släppt och är bara lite kliig på kroppen.

Åkte upp till bemanningscentrum och pratade lite med dom om det och fick lite hjälp med att fixa med lite papper och vi kom fram till att jag inte ska jobba där mer. Det är ju ändå inte ett av "mina" ställen. Man vill ju må bra när man jobbar och dom tyckte att jag skulle ha ringt dom med en gång och åkt hem istället men man är ju så glad över att få jobba så man vill ju inte va nåt besvär. Men nu vet jag ju att nästa gång ska jag tänka på mitt välbefinnande först! 

När jag va klar där så åkte jag till mamma som bjöd på lite mat och sen åkte vi till Jysk innan vi åkte till mormor och hjälpte henne att byta gardiner. Det känns bra att man tar sig tid ibland o besöker henne för trotts allt vet man ju aldrig hur länge man har kvar henne. Hon är ju den ända "äldre" jag har kvar.

Farmor o Farfar förlorade jag förra året när dom gång på gång bevisade att jag inte är värd nån ting och att dom inte vill ha mig i sitt liv. Jag respekterar deras beslut och håller mig på avstånd!


Efter att vi hade varit hos mormor så blev det en liten tur på maxi och jag lyckades ganska bra med handlingen. Köpte bara mat på extrapris så ut från maxi kom jag med en kasse full med mat för "bara" 59:- Det kan man ju knappast klaga på!!


Nu är älsklingen iväg på innebandy och jag ska ta o lägga mig i sängen o titta på nån film eller så som jag kan somna till..


Natti Natti!!

Av Sandra - 16 mars 2011 15:07

Vilket härligt vårväder vi fick idag! Blev görvarm när jag gick hem från jobbet idag.

Är så trött i huvudet. Även fast det är långt kvar tills jag fyller har jag redan börjat fundera på vilka man ska bjuda, vad man ska bjuda på osv. Har lite planer att hyra en lokal och ta familj o släckt på dan men sen vet jag inte hur jag ska göra på kvällen. Om jag ska bjuda vännerna då eller om jag ska ta det en annan helg. Eller om man ska slå ihop det med martin och ha en fest i sommar istället..

Det ända jag vet är att vi får inte plats här hemma så lokal måste fixas vilket fall som hellst..Men det är ju ett tag kvar fast det känns skönt att åtminstånde ha börjat fundera lite. För annars vaknar man en dag och det är Maj månad och jag bli GAMMAL!!! Elller, jag blir ju 20år med 5 års erfarenhet!!


Annars så rullar livet på! Dock kändes det lite konstigt igår o säga hejdå till SoT. Det känns så overkligt att det redan är dags. Imorgon åker dom och om drygt 2 veckor är dom hemma och är en familj!! Är så glad för deras skull att allt har gått så fort! Så nu vet ni vart mina tankar kommer att va den närmst tiden!!


Nä, nu ska jag mata snabeldraken lite. Tyckte att han grymtade om att han va hungrig. Har hunnit fixa med disken efter jobbet så det är väl bara o fortsätta..




Av Sandra - 15 mars 2011 09:12

Vilken toppenvecka! Massa jobb på ett kanondagis! Trevliga jobbarkompisar och bra arbetstider! Sen startar ju även NCIS, DH och GA denhär veckan. Ganska skönt o varva ner framför tvn på kvällarna!!

Önskade bara att lönen kunde komma lite snabbare!! Men men.. Så länge vi har varandra så klarar vi oss!

Håller bara tummarna för att lyckan blir långvarig!!!

Iaf så har vi haft en kanonhelg. När jag slutade i fredags åkte jag hem och hämtade upp martin och sen åkte vi och handlade till lite som behövdes till maten. Sen fixade vi mat och sen hade Martin match så jag fick lite egentid!

På lördagen så fixade vi iordning oss och åkte till Martins föräldrar för att fira Martins mamma som fyllde år. Vi bjöds på god mat och efterrätt och kaffe. Det va jättetrevligt. Frammåt kvällen så tackade vi för oss och åkte till östenssons på väster o mötte upp mamma och handlade lite till kvällen och åkte sen hem till henne och fixade mat och sen tittade vi på Melodifestivalen ihop. Förutom att fel låt vann så hade vi en jättebra kväll!


Nu har jag inte tid o sitta här längre! puss o hej!


Av Sandra - 9 mars 2011 16:55

Gud va det pippar i min mobil. Det är bokningar o avbokningar. Vet knappt vart jag ska jobba.. Idag blev det ett nygammalt ställe som fick äran att ha mig som vikarie! jättemysigt ställe med både trevliga barn och personal. Skulle egentligen jobba på samma ställe som jag var på igår imorgon men ska tillbaka till det jag var på idag! Gud va rörigt det lät! Känns iaf jättebra att dom trivdes med mig och sen fick jag några timmar extra!  Iaf när jag slutade idag så gick jag upp till stan och mötte upp Älva och Filip. Så vi tog en fika och satt o pratade lite. Han är ju sååå söt den lilla filuren! Han gjorde ett tappert försök och säga Sandra idag! Gullunge. Snällare barn får man leta efter. Det är aldrig några problem. sätter vi oss o fikar sitter han och leker med sina grejer och är glad o nöjd!

Nu ska jag fixa lite mat, hoppa in i duschen och sen blir det nog en tidig kväll så jag kommer upp i tid imorgon. nu vet jag ju på ett ungeför hur lång tid det tar att gå. trodde det skulle ta lite längre tid att gå så jag va i ganska god tid idag..


Av Sandra - 8 mars 2011 18:01

Livet går upp o ner. Efter att ha legat sjuka i 1,5 veckas tid känns det ganska bra att kunna visstas bland folk igen. Iofs så ryggar folk tillbaka när dom hör hostan men jag smittar inte!!! Men man blir sååå trött av att hosta hela tiden.

Igår skulle jag till stina en sväng på klädloppsis och tjejmys. hade förväntat mig att få stå o mickla med låset på bilen ett tag efter som att det har krånglat sen i höstas men peppar peppar så gick det nästan med en gång att vrida om!! men lyckan va inte långvarig. när jag försökte att vrida om tändningen hände ingenting! då va batteriet dött. tittade lite snabbt på klockan och såg att bussen borde gå när som hellst så jag tog min väska och klev ur bilen. ja, då åkte bussen förbi uppe på medevivägen.. typsikt!

ringde o beklagade mig för martin som sen ringde sin pappa som kom o hämtade mig! vilken snäll svärfar man har va?? så till stina kom jag men fyndade inget. här gäller det o hålla i pengarn denhär månade! trodde att vi nån gång skulle komma ikapp med ekonomin men inte då.. bara mer utgifter. men iaf så hade vi en mysig dag tillsammans med både skratt och en hel del tårar. det är så sjukt. på torsdag nästa vecka åker dom till Kina och äntligen ska lilla J få komma hem!

jag har sagt det förr, jag är trög. men jag kan inte fatta att det redan är dags!

iaf så va jag helt tom hela kvällen och det blev ju inte bättre av att titta på "en unge i minuten" eller vad det hette på 4an igår. då grät jag lite till. men det sjuka är ju att jag inte har nån bebsilängtan längre.. det går väl i perioder men just nu så rycker det inte lika mycket i äggstockarna när jag ser bebisar.


Idag har svärfar samlat plusspoäng igen! snäll som han var så körde han mig till jobbet. fick hoppa in på ett ställe som jag inte hade varit på förut o visste inte riktigt var det låg eller hur jag skulle ta mig dit annars. för att gå va inget alternativ med denhär jävla hostan.. jag får nog baka nåt till honom när han är så snäll o hjälper oss med både det ena o det andra! efter jobbet så försökte vi få igång bilen men inget hände. ett tag va vi lite rädda att det va startmotorn. gjorde bort mig o gick in på mekonomens sida för att se hur mkt pengar det kunde röra sig om ifall att det va den och jag ville bara lägga mig ner o gråta.. men som tur va så kom svärfar o tillslut fick dom igång bilen och har kört den en stund så förhoppningsvis så funkar den!!


nu behöver jag lite hjälp av er! svärmor fyller och vi ska dit i helgen. vad ger man till en person som har allt?? jag har en liten present till henne men skulle behöva ha nåt mer.. HJÄÄÄÄLP!!! vill ge henne nåt bra!


Av Sandra - 4 mars 2011 20:34

Idag har jag spenderat dagen med min kära mamma!! Hon följde med mig upp till stan när jag va tvungen och besöka arbetsförmedlingen i ca 30 sek. Nödvändigt nödvändigt. När vi ändå var där uppe så tog vi en liten tur i affärerna. Det va nog den kortaste turen vi har tagit på stan men med mitt hostande så va det nog skönast för alla. Lite fika han vi oxå med innan vi åkte hem till mig!

När martin slutade så åkte vi o handlade innan vi körde hem mamma och vi åkte hem o fixade tacos. Det va väldigt gott med lite mat efter en veckas sjukdom. Har senaste tiden levt på yoghurt, nudelsoppa o varma koppen..

Nu är jag heeeeelt slut så det blir till att krypa ner i sängen brevid min käraste som ligger o läser. Tror nog att jag valde en bra bok till honom!


Tack snälla mamma för all hjälp o sällskap idag!!   

Av Sandra - 3 mars 2011 20:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards