Alla inlägg under augusti 2010

Av Sandra - 29 augusti 2010 20:22

Har haft lite helgledigt från bloggen. Kan ju behöva det eftersom att jag bloggar så flitigt annars ;)

Vad har hänt sen sist då?? Jag trottsade min dåliga ekonomi och tog med mig mamma in till skänninge där vi fikade hos Älva och myste lite med lilla Filip!!! Han är ju så otroligt söt! Sötare o snällare unge får man leta efter!

Efter massa prat o mys fortsatte vi till mantorp där det blev shopping på city gross. fick med mig en hel del och blev glatt överraskad när det "bara" kostade 300:- det blev en jättetrevlig dag som avslutades med filmmys med min lilla älskling!

igår så höll vi på lite här hemma och tog med oss all pant vi hade och åkte o pantade.. nästan så man inte vågar skriva det men vi fick ihop lite över 200:- i bara pant. fast dåå hade vi 2 drickabackar som vi lämnade in oxå.. kommer inte ens ihåg när vi pantade senast så det va välbehövligt. på kvällen blev det, filmmys. vi åkte till "Hemmakväll" i fredags o hyrde film så igår satt jag klistrad o tittade på shutter island eller patient 67 om man föredrar det. den va, ja, helt ok. inte världens bästa film men den fick godkänt..

idag så har vi haft mamma o adde här på förmiddage. adde o martin har kört teori på datorn och jag har fixat mat o fryst in. efter lunch så åkte vi till mormor o firade henne eftersom att hon fyller 82 idag.

så nu blir det lite mat och sen ska jag nog lägga mig o läsa..


vet inte om jag förvärrar allt men jag tog bort "pappa" som vän på Facebook idag. har funderat på det länge.. kanske att det blir en reaktion, kanske inte. önskade att allt var annorlunda..



Av Sandra - 26 augusti 2010 17:37

F-kassan betalade ut förmycket pengar.. Fick för fler dagar än vad jag skulle senast så därför så får jag mindre pengar denhär månaden.. synd att dom "extrapengarna" jag fick redan är slut.. fick reklam idag och är grymt sugen på att åka in till citygross o handla imorgon. det är egentligen inget som är ett MÅSTE att handla nu. Men vill ha återvinningsförvaring. dom hade sånadär väskor som det står pant o tidningar på. skulle va bra o ha.. men vet inte riktigt om det är värt att sätta sig i bilen o åka in bara för den sakens skull. det va givetvis lite annat som jag hade tänkt o köpa samtidigt..


om jag skulle rensa i badrumsskåpet kanske?? skulle vilja ha nån slags förvaring inne i badrummet. är lite sugen på en såndär hylla man jan ha över toastolen.. drömma går ju iaf..



Av Sandra - 26 augusti 2010 13:23

Snart är det helg igen o jag får ha min älskling hemma hos mig. längtar efter att bara få ligga nära o hålla om honom. slippa alla måsten som finns i veckorna.

känner mig inte riktigt i form. huvudvärken vägrar att släppa och jag känner mig konstig. kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. lite lätt illamående och trött. känner mig iaf konstig. men det går nog över tills jag gifter mig.

Om en stund får jag nog kaffesällskap. så jag ska slänga på mig lite kläder. eller jag ska byta kläder och ladda kaffebryggaren..



Av Sandra - 24 augusti 2010 21:27

Eller snarare bebisvakt.. Älva skulle till sjukhuset idag så jag fick äran att ta hand om lilla Filip! självklar så blev ju den lilla hern förbannad när han fick ligga i vagnen så han skrek så jag tror att hela sjukhuset hörde.. men efter att han fick komma upp o jag gick med honom liggandes på armen så gick det bra igen. inte lätt o ha luft i magen.

Älva o jag promenerade sen till stan där det blev lunch på njuta och sen lite shopping. eller shopping för älvas del. jag nöjde mig med att köpa en kopp kaffe. det va iaf en jättemysig dag och det behövdes efter gårdagen.

efter allt skrikande o gråtande igår så hade jag så ont i huvudet och va sååå yr. jag fick ligga i sängen och kramphålla för att inte trilla ur.


Det käns lite tomt. Igår tog det slut mellan Adde o Erika. Dom är fortfarande kompisar men, ja. Utan att va elak mot min brors tidigare tjejer men han har aldrig haft en så fin tjej innan.



Av Sandra - 23 augusti 2010 20:25

Orkar inte mer..  hatar att få tid över till att fundera. överväger att skita i allt. bryta förlovningen. flytta. orkar inte kämpa mer. känns som att martin kan få det så mkt bättre utan mig. känns som att jag bara är en belastning för alla. inget jag gör är bra. det är inte såhär jag tänkte mig livet. det är bara jag som kan ändra på det. men det bli så mkt svårare när folk sätter käppar i hjulet..

känns sjukt o tänka så.. jag vet det.. men det är så min hjärna funkar..



Av Sandra - 23 augusti 2010 18:18

Alltid samma problem. Borde ta tag i att göra matlistor igen. Har bar inte orkat. Vet inte alls vad vi ska göra för mat och klockan tickar på.. jag har ju iofs en påse med köttbullar i kylskåpet som jag fick av svärmor. martin tål dom ju inte så vi måste ändå komma på nåt. men vad. har inte en aning. det är såååå tråkigt o komma på mat. o dom maträtter som jag kommer på varken kan eller orkar jag laga ikväll..


Har ni samma problem??



Av Sandra - 23 augusti 2010 09:56

Då va karusellen igång igen. Är riktigt seg idag. Har ont och är stel i lederna. Kanske en kanna kaffe kan göra susen?? Måste snart börja kolla över kläder inför begravningen. tur att man har en garderob fylld med svarta kläder..


Nä, här kan jag inte sitta hela dagen..



Av Sandra - 22 augusti 2010 20:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards